zaterdag 16 september 2017

Mijn eerste woordenboek Engels (voor kinderen)

mijn eerste woordenboek engels kopen

Tegenwoordig is het belangrijk om de Engelse taal goed te leren, want je ziet het overal. Films en programma's op tv en educatie op internet is vrijwel altijd in het Engels. Ook zijn heel veel termen in het hedendaagse leven in de Engelse taal. Daarom is het goed dat kinderen al op jonge leeftijd spelenderwijs deze taal leren. Zo heb je op tv en internet tekenfilms zoals Dora en Muzzy, waarbij je kindje al snel Engelse woorden en zinnen leert. Maar ook op school zijn ze er tegenwoordig al vroeg bij om je kindje Engels te leren. Bij mijn zoontje begonnen ze in groep 3 al met Engelse woordjes. Jonge kinderen zjin als een spons, dus het is zeker niet verkeerd om er al vroeg bij te zijn om ze de Engelse taal te leren. Nu zijn er een hele hoop boeken voor kinderen om Engels te leren, maar er is er één waarvan ik vind dat je die in huis moet hebben hebben als je kleine kinderen hebt en dat is 'Mijn eerste woordenboek Engels' van Prisma woordenboeken. Lees hieronder waarom ik vind dat dit boek een musthave is!

Hoe ziet dit kinder woordenboek Engels eruit?

Dit woordenboek Engels voor kinderen ziet er grafisch heel goed uit! De pagina's zijn heel overzichtelijk en duidelijk opgemaakt. Er wordt veel gebruik gemaakt van duidelijke tekeningen. Wat ik heel veel zie bij kinderboeken is dat ze chaotisch en onoverzichtelijk overkomen doordat ze gebruik maken van vele illustraties die verspreid over de hele pagina afgebeeld worden. Dit vind ik altijd jammer, want dat is een reden voor mij om het boek niet te kopen. Maar zoals je in de bijgevoegde afbeelding ziet, is dit educatieve boek voor kinderen erg overzichtelijk en duidelijk! Het formaat van het boek is ook fijn voor gebruik, niet te groot en niet te kleine, namelijk ongeveer 24 bij 17 cm.





Is dit woordenboek Engels voor kinderen leuk om te lezen?

Mijn zoontje van bijna 6 vindt dit een superleuk boek! Hij is heel leergierig en door de vele illustraties is het een aantrekkelijk Engels woordenboek voor hem. Vaak zijn Engelse kinder woordenboeken of te kinderachtig of te serieus en saai en dit boek zit er eigenlijk tussenin. Perfect dus voor kinderen vanaf 6 jaar. De woorden zijn allemaal onderverdeeld in verschillende categorieën zoals familie, school, lichaam, eten & drinken, dieren etc. De woorden worden ook allemaal in een voorbeeldzin gebruikt, dus grammtica wordt ook een klein beetje behandeld. Wat ik ook zo mooi vind aan dit boek is dat het erg uitgebreid is. Er staan echt heel veel woorden in om te leren, dus je kindje is er niet zomaar op uitgekeken. Er worden namelijk 700 woorden behandeld onderverdeeld in 22 thema's. Er zit ook een audio cd bij voor de uitspraak van de woorden!

Voor welke leeftijd is deze Engelse kinder woordenboek geschikt?

Dit woordenboek Engels voor kinderen is geschikt voor kinderen vanaf ongeveer 6 jaar tot ongeveer 12 jaar. Mijn zoontje van 5 vond het al erg interessant en leert snel de Engelse taal met dit boek.

Waar kan ik het boek 'Mijn eerste woordenboek Engels' kopen?

Dit kinderboek is te koop bij boekenwinkels, webshops of warenhuizen zoals bol.com, eci.nl, cosmox.nl, ako.nl, bruna.nl, educatheek.nl etc.





Mijn ervaring 'Mijn eerste woordenboek Engels' en conclusie

Ik vind dit echt een supergoed boek voor kleine kinderen om Engels te leren. Het ziet er aantrekkelijk uit door de leuke illustraties die erin staan, maar de Engelse taal wordt wel op een serieuze manier uitgelegd en geleerd. Doordat dit Engelse woordenboek voor kinderen erg uitgebreid is, kun je lang met het boek doen en is het boek het geld dubbel en dwars waard. Wat mij betreft een echte aanrader als je je kindje op een goede manier Engels wilt leren!

Pluspunten
+ Duidelijk en overzichtelijk
+ Erg uitgebreid
+ Ook grammatica wordt behandeld
+ Inclusief audio cd voor de uitspraak

Minpunten
Geen




Wil je ook een woordenboek Engels voor kinderen kopen?
Bestel je kinderboek voor 23.00 uur bij Bol.com en je hebt je artikel de volgende dag al in huis!

Koop bij bol.com



Algemene informatie

Titel: Mijn eerste woordenboek Engels
Auteur: Prisma redactie
Illustrator: Uwe Vaartjes
ISBN: 9789049108069
Taal: Nederlands
Genre: leesboek met illustraties
Leeftijd: 6 tot 12 jaar
Uitvoering: hardcover
Afmetingen: 17x246x176 mm
Pagina's: 160
Verkrijgbaar: boekenwinkels, webshops of warenhuizen zoals bol.com, eci.nl, cosmox.nl, ako.nl, bruna.nl, educatheek.nl etc.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...