vrijdag 12 juli 2013

Mijn eerste flapjesboek - 100 woorden: een grote, degelijke flapjes boek met duidelijke foto's!

kinderboek kopen

Waar kan ik Mijn eerste flapjesboek - 100 woorden kopen?

Dit flapjesboek is te koop bij boekenwinkels, babywinkels, speelgoedwinkels, webshops of warenhuizen zoals Bol.com, Eci.nl, Cosmox.nl, Zoeb.nl, Bruna.nl, Freerecordshop.nl, Deslegte.com, Selexyz.nl, Kiddiezenco.nl, Intertoys.nl, Lobbes.nl, webshop.telegraaf.nl etc.

Hoe ziet het boek eruit?

Het is een degelijk boek met de afmetingen 27 x 27,5 cm. Het flapjes boek heeft geen scherpe hoeken, zodat het veilig is voor je kind. Het boek is wel behoorlijk zwaar, dus pas wel op dat je kindje het boek niet op bijvoorbeeld zijn of haar voeten laat vallen. Mijn eerste flapjes boek heeft 12 stevige bladzijdes met meer dan 80 flapjes. Er worden duidelijke foto's gebruikt die meestal vrijstaand zijn. Voor elke foto wordt een andere achtergrondkleur gebruikt. Ik heb weleens aanwijsboeken gezien met simpele, onduidelijke tekeningen, maar ik denk dat een kind veel meer aan duidelijke foto's heeft.


De flapjes zijn van redelijk dik karton en zijn open te krijgen door middel van een kleine inkeping of opening aan de zijkant. Op de bovenkant van een flapje zit een foto van een voorwerp. Wanneer je het flapje openmaakt is een foto zichtbaar van het voorwerp en de toepassing ervan of kinderen die met het voorwerp spelen. Op de onderkant van het flapje staat het woord van het voorwerp geschreven. De woorden zijn in verschillende categorieën ingedeeld, namelijk speelgoed, feest, bed & bad, kleding, groente & fruit, eten, in de dierentuin, op het strand, op de boerderij, huisdieren, buiten en vervoer. De bladzijdes zijn makkelijk schoon te maken.

Is het flapjesboek leuk om te lezen?

Mijn zoontje van 20 maanden vindt het boek superleuk om te lezen. Hij vindt het sowieso leuk om de foto's aan te wijzen en te benoemen, maar hij vindt het ook heel erg leuk om de flapjes open te maken en te kijken wat voor afbeelding eronder te vinden is. Het valt me op dat hij de foto's behoorlijk snel herkent. Dit is het voordeel van de duidelijke foto's denk ik. Dit boek is op dit moment één van zijn favoriete boeken en er moet elke dag wel een keer in gekeken worden.

goedkoop kinderboek kopen

Conclusie

Zoals je al kunt merken ben ik helemaal tevreden over dit flapjesboek. Het boek is zeker geen miskoop geweest, want mijn zoontje maakt elke dag gebruik van het boek en kan er behoorlijk lang mee zoet zijn. De foto's zijn duidelijk, zodat hij deze best snel herkent. Omdat het formaat best groot is en het boek redelijk zwaar, denk ik niet dat het een boek is die je makkelijk meeneemt. Dit is eigenlijk het enige minpuntje wat ik kan verzinnen. Voor de rest ben ik alleen maar positief over het boek. Het heeft grote, duidelijke fotos met elk een eigen achtergrondkleur, door de flapjes wordt het boek interactief gebruikt en de bladzijdes zijn makkelijk schoon te maken. Ze zijn trouwens van degelijke kwaliteit, zodat je kindje de pagina's niet kapot kan scheuren. Wat mij betreft zeker een aanrader!

Pluspunten
+ Duidelijke en herkenbare foto's
+ Degelijke kwaliteit
+ Makkelijk schoon te maken

Minpunten
- Groot formaat en best zwaar



Je kinderboeken bij Bol.com bestellen?
Wanneer je je boeken voor 23.00 uur bestelt, heb je deze de volgende dag al in huis!




Algemene informatie

Titel: Mijn eerste flapjesboek - 100 woorden
Uitgever: Veltman Uitgevers B.V.
Taal: Nederlands
Genre: fotoprentenboeken
Leeftijd: 1 tot 3 jaar
Bindwijze: gebonden
Afmetingen: 278 x 277 x 15 mm
Pagina's: 12
Druk: februari 2013
Verkrijgbaar: bij boekenwinkels, babywinkels, speelgoedwinkels, webshops of warenhuizen zoals Bol.com, Eci.nl, Cosmox.nl, Zoeb.nl, Bruna.nl, Freerecordshop.nl, Deslegte.com, Selexyz.nl, Kiddiezenco.nl, Intertoys.nl, Lobbes.nl, webshop.telegraaf.nl etc.
Prijs: rond € 13



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...